Про це повідомили пресслужби УЗ і Міноборони.
За словами голови правління "Укрзалізниці" Євгена Лященко, перший медичний вагон, який не має аналогів у світі, було створено на початку березня 2022 року. Тоді не існувало жодних креслень та технічної документації, але була велика потреба в таких вагонах. Залізничники й медики за 4 дні переобладнали перший такий вагон. Сьогодні ж загальна кількість вагонів, задіяних у медичній евакуації в Україні, становить 62 одиниці.
"Дякуємо всім партнерам, з ким реалізуємо цей надзвичайно важливий проєкт. Унікальний досвід залізничників, медиків і військових дає можливість рятувати життя – і це те, чим "Укрзалізниця" займалась і займається від початку повномасштабного вторгнення", – зазначив Лященко.
![](https://delo.ua/static/content/thumbs/850x/1/38/lonf4c-e486b573b0833876eea82c872d1f9381.jpg)
![](https://delo.ua/static/content/thumbs/850x/9/ce/dqlhuo-8d259ed416b90abed6be80f010eb3ce9.jpg)
![](https://delo.ua/static/content/thumbs/850x/a/ec/kafujb-2b433cbdc93b41daae17c5c036537eca.jpg)
В свою чергу, віцепремʼєр-міністр з відновлення України Олександр Кубраков наголосив, що існують перспективи для курсування медичних вагонів не тільки від фронту до тилових шпиталів.
"Ми технічно готові до запуску вагонів до і через кордон для лікування та реабілітації наших воїнів. Працюємо з партнерами над реалізацією", — прокоментував він.
"Час вкрай важливий на будь-якому етапі медичної допомоги пораненому чи травмованому бійцю і відіграє ключову роль для подальшого лікування. Саме тому евакуаційні медичні та реанімаційні вагони стали надважливим елементом для надання якісної та своєчасної допомоги", – зазначила заступниця міністра оборони України Наталія Калмикова.
![](https://delo.ua/static/content/thumbs/850x/2/56/ente2v-e33c584a56587b6d0e66e82d879f9562.jpg)
![](https://delo.ua/static/content/thumbs/850x/9/d9/rrxl4a-b53ba380ebd4d6990010eed5ab023d99.jpg)
![](https://delo.ua/static/content/thumbs/850x/e/b3/dbktey-34f206a1bdcfc43fea911a2cbc870b3e.jpg)
Починаючи з березня 2022 року медичні вагони поступово ставали більш комплексними, оснащувалися обладнанням нового покоління. Всі вагони завдяки живленню від генератора повністю автономні й оснащені апаратами штучної вентиляції легень, переливання крові, кардіомоніторами, аспіраторами, іншою медтехнікою. Є навіть вагони-реанімації з кисневими станціями, у деяких вагонах у найбільш критичних випадках є можливість проводити оперативне втручання під час руху поїзда.
У пресслужбі УЗ зазначили, що до кінця 2024 року залізничники переобладнають ще 8 вагонів для потреб медичної евакуації та порятунку життів українських захисників.