09:30

пятница,
20 сентября

Новости Країна Суспільство

МОН: Введено чотирирівневу систему оцінювання учнів та запроваджено нову форму Свідоцтва досягнень

07.08.2024 / 15:23
Міносвіти і науки України затвердило нові рекомендації щодо оцінювання учнів 5-9 класів відповідно до державного стандарту.

Про це повідомила пресслужба МОН.

Зазначається, що введено чотирирівневу систему оцінювання за 12-бальною шкалою та запроваджено нову форму Свідоцтва досягнень учня.

У документі окреслили підходи до оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів, визначили загальні критерії оцінювання та критерії за освітніми галузями.

Критерії оцінювання мають чотири рівні: початковий (1-3 бали); середній (4-6 балів); достатній (7-9 балів); високий (10-12 балів).

Кожен наступний рівень охоплює вимоги до попереднього й додає нові. Один рівень складається з 3 балів, які в сумі дають 12. У рекомендаціях надано опис кожного бала шкали оцінювання.

З’явилася форма Свідоцтва досягнень учня/учениці, що складається з двох частин. Перша частина - характеристика навчальної діяльності. Оцінок у цьому розділі нема. Учитель лише визначає один із рівнів сформованості певного вміння: "Має значні успіхи", "Демонструє помітний прогрес", "Потребує уваги і допомоги". Заповнювати цю частину свідоцтва може класний керівник або вчителі колегіально. Тут вчителі оцінюють рівень сформованості наскрізних умінь в учня/учениці наприкінці навчального року. Йдеться про розуміння прочитаного, висловлення власної думки, критичне і системне мислення, ініціативність тощо. Друга частина - характеристика результатів навчання. У цьому розділі виставляють бали за навчальні предмети/інтегровані курси щосеместрово й за рік.

Спочатку вчитель виставляє бал за окремі групи результатів навчання, які визначено в Державному стандарті базової освіти, а потім виводить загальну оцінку за семестр. За кожну з цих груп результатів навчання вчитель виставляє оцінку. Загальна оцінка за семестр формується на підставі чотирьох оцінок за групами результатів, а річна - на основі семестрових. Наприклад, в українській мові є такі групи результатів навчання: усно взаємодіє; працює з текстом; письмово взаємодіє; досліджує мовлення.

У Міносвіти нагадують, що підходи до оцінювання в різних класах можуть мати відмінності, спрямовані на реалізацію освітньої програми закладу освіти та автономії вчителя.

Комментарии (0)
Для того, чтобы оставить комментарий, Вы должны авторизоваться.
20 сентября
19 сентября
18 сентября